ביה"ד יורה להפסיק את הלחימה? "פחות ריאלי"

    המהדורה המרכזית No Comments on ביה"ד יורה להפסיק את הלחימה? "פחות ריאלי"

    עו"ד טל מימרן, מומחה למשפט בינלאומי, על ההחלטה מחר בהאג: "האפשרות הסבירה ביותר היא שינתן צו חלקי או מוגבל שמבקש להימנע מאמירות הסתה לרצח עם. האפשרות הפחות טובה ופחות ריאלית היא הוראה על הפסקת הלחימה. במאה שנות קיומו ניתן צו כזה רק פעם אחת, בין רוסיה לאוקראינה"

    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עו"ד טל מימרן, מומחה למשפט בינלאומי, מתייחס הערב (חמישי) בשיחה עם אבי מימרן במהדורה המרכזית, להחלטה הצפויה מחר בבית הדין בהאג: "האפשרות הסבירה ביותר היא שינתן צו חלקי או מוגבל שמבקש להימנע מאמירות הסת לרצח עם. האפשרות הפחות טובה ופחות ריאלית היא הוראה על הפסקת הלחימה. במאה שנות קיומו ניתן צו כזה רק פעם אחת, בין רוסיה לאוקראינה".

    עם זאת, ציין מימרן: "אבל בכל הנוגע למדינת ישראל, אנחנו חייבים להכיר בעובדה שמחמירים איתה יותר מרוב מדינות העולם. זה אבסורד שמדינת האפרטהייד המקורית מאשימה את ישראל בהאשמה הזו ואבסורד אם יהיה צו שימנע מאיתנו להציל את החטופים. מצבנו לא אידיאלי כי המילייה שמקיף את השופטים שם זו סביבה שפחות מקבל את הנרטיב הישראלי".

    עוד אמר: "בשדה הציבורי מצבנו קשה, בשדה המקצועי, מי שמבין את הדינים לא יכול שלא לגלות הבנה לעמדתה הישראלית".

    על השופט ברק: "ברק אינו מומחה למשפט בינלאומי ואני פחות מאמין ביכולתו לשכנע את השופטים האחרים. נכון יותר למנות אנשים אחרים מתוך התחום להמשך הדרך".



    0 תגובות